Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Nilsson - 25 maj 2011 19:21

who break you down last night? Åhhh,den är såå bra Takidas nya singel.. Lyssnar på den om o om igen..    Idag e det en bra dag,vilket jag är glad över. Solen skiner o humöret har varit på toppen hela dagen o tankarna har jag stängt av.. Tänkte berätta lite om helgen..


Fredag: Hämtade Mamma på Lunds sjukhus,hon var klar med strålningen för denna gången o fick komma hem. Spenaderade dagen hos föräldrarna o gjorde lite ärrende,kvällen avslutades med Thai mat som vi beställde från Tomelilla, o de var vrålgott.. *mums* Blev en liten raggarrunda med Sofie, den slutade hos Martin o Mathilda.. Tack för en mysig stund..   


Lördag: Började dagen med att städa o tvätta,tog en riktig storstädning.. Skönt när de e gjort.. Sen framåt sena eftermiddagen började jag göra mig i ordning o fixa lite mat inför kvällens gäster,Thilda o Sofie kom hit o mös.. Vi började med Taco sen gick vi en liten runda här i Trelleborg,visade Thilda lite affärer o så,sen kom vi hem o då blev de efterrätt bestående av Vitchoklad mousse med hackad toblerone i.. Tjejerna körde runt halv 12 o då intog jag sängen, nöjd efter en supermysig kväll..


Söndag: Enda gången jag var ute eller uppe från soffan var när jag skulle hämta min pizza nere i stan,annars höll jag mig i soffan hela dagen o fy fasiken vad skönt det var..


Måndag: Fixade lite här hemma innan jag begav mig till Ystad för att få mina ögonbryn plockade av Magda,såå ont det gör..    Hann även med en runda i skogen med fina Wilma,så himla skönt att gå nere i Fredriksbergs skogen bara jag o hon o lyssna på fåglarna,ibland behöver man få ha lite egentid..


Annars i veckan så har jag bara jobbat o tagit de lugnt på kvällarna,igår skulle jag bara vila en stund innan träningen men jag har somnat ordentligt o vaknade en kvart/tio minuter innan träningen så jag sket i den..     Aja,ska snart ta tag i det igen,men nu blir de sommaruppehåll på FS o frågan e ju den om mans ka lösa sommartränings kort för 400 kr eller träna på egen hand? Hmm.. Vi får se.. En jobbdag kvar denna veckan sen e det ledigt i 4 dagar.. Ser så sjukt mycket framemot helgen.. Fredag ska jag först lämna Mamma på sjukhuset i Ystad sen ska ajg till Synsam o göra synundersökning o kolla ut nya glasögon    Har lovat Katta att låna hem några stycken så hon får vara med o hjälpa mig att välja,hon tycker ju inte om dom jag vill ha.. :-( På lördag ska jag först till Ringsjön på dressyrtävling o sen kommer Erik,Maria,Henrik o Tea på middag o jag har precis gjort menyn.. Men den skriver jag inte ut än.. Nu kallar min ordtidning igen..


Ha d bra så hörs vi när vi hörs..

Av Therese Nilsson - 21 maj 2011 13:08


Då är hemmet storstädat o tvätten klar.. =) Härligt! Nu får de bli till att slappa lite tycker jag.. Ikväll kommer Sofie o kanske Thilda o ska äta o dricka gott.. Längtar! =)


Jag försöker sluta tänka,fastän jag är sysselsatt hela tiden så kommer du o alla mina tankar upp i huvudet.. Jag undrar såå mycket o kommer alltid få göra de.. Jag tänker,tänker,tänker,tänker o tänker lite till men till ingen nytta.. Bara att gilla läget o chilla vidare.. Skulle kunna skriva hur mycket som helst men tar allt med min psykolog Katta istället.. Evigt tacksam för att ha dej som vän..   


Ha en fin Lördag alla,de tänker jag ha.. =)

Av Therese Nilsson - 19 maj 2011 20:22

Ja,då e man ledig 4 dagar, härligt! Hoppas på sol o härligt så man kan sola lite o grilla. Helgen blir väldig lugn,behövs sen förra..    Förra helgen blev ju allt annat än lugn,men de e ente så ofta jag festar o går ut nu förtiden,skönt..    Dock e jag jävligt irriterad över att jag fick åka hem redan kl 24 för att jag inte kunde stå på benen,hade ju sett framemot den helgen sjukt länge.. Menmen,gjort e gjort o inget jag kan få ogjort.. Pappas kommentar isöndags blev: Men asså du måste ju märka närde börjar slå? Ähm,nä pappa de gjorde jag inte för vi hade såroligt att jag inte märkte de.. :-S Mammas kommentar blev: Asså du kan ju inte hålla på såhär sen du e 27 år gammal! Tack Mamma för den käftsmällen.. Men jag e bara 21!   

Söndagen tillbringade jag i underbart sällskap i Simrishamn bestående av Erik,Maria,Henrik o lilla Tea.. Tack för en härlig kväll.. =) Måndagen tillbringades i Tyskland me Pappa o några joobekompisar till han,var inte direkt motiverad att handla sprit efter lördagen men de blev lite cider o vin.. =)


Jobbat som vanligt i veckan,varit o hälsat på Mamma på sjukhuset i Lund igår kväll.. Pappa var oxå med.. Har varit tuffa dagar denna veckan,med många tankar.. A blev opererad i onsdags,allt har gått bra med han... Älskar er alla i min familj..   


dock så undrar jag en sak, när man verkligen behöver sina vänner så flyr dom fältet.. Det finns tre vänner som skickar sms eller ringer mig varje dag för att fråga hur det är.. Dom e jag evigt tacksamma över att ha som Vänner! De e ente så att jag sitter o gråter i luren om ni e rädda för de,de gör jag inte! Men ibland behöver man få prata om annat o då e de kul att de finns vänner som hörav saj såman inte sitter en hel dag o bara funderar o ingen att bolla sina tankar med.. Tack för ni tre finns..   


Just de,en sak till.. Jag e ente blond,blåögd,pinnsmal,vältränad,jag e mörkhårig,har vackra ögon,är tjock o ful men finns de ingen som kommer finna mej? Fuck! sånnahär tankar skulle ju inte komma upp... Fuck.. Aja,alla önskar vi väl att vi hade nån att ge sina känslor till..


Nu en kopp te sen sova.. najtnajt..

Av Therese Nilsson - 5 maj 2011 22:51

Skulle gå o lägga mig i tid hade jag tänkt men klockan e snart 23 o jag e uppe än, aja jag e ju ledig imorron så får ta sovmorgon.. Ska till Mamma imorron på dagen o hoppas hon mår bra så hon orkar hitta på nåt med mig,hon fick ju cellgift idag så håller tummarna att hon mår bra.. Annars har det inte hänt så mycket eller jo kanske men inget jag vill skriva ut här,vet ju inte vem som läser här..


Jag har väldigt mycket inom mig som jag känner att jag måste få ut,jag är en stor tänkare o just nu så tänker o tänker jag istället för att fråga saker rakt ut o isf få ett slag av sanningen i ansiktet.. Jag e ju rädd för sanningen o bli sårad så därför tänker jag istället o väntar på den där dagen som lär komma om jag inte frågar snart. Jag e en väldigt kärleksfull människa o vill ha nån att ge min kärlek till men man måste vara två om det, de blir jobbigt om motpartern inte har något att ge vilket det är i detta fallet, man kan inte bara gå i samma spår o tro att allt kommer lösa sig, det gör det inte.. Att kunna prata om allt hjälper till en stor del oxå, inte över sms,facebook fastän det är lättare så måste man ibland ta saker face to face.. Allt löser för eller senare men bara var ärlig om känslor så kommer det bli bra för oss båda, mest så man inte går o hoppas o tror de kommer bli nåt super o sen efter nån dag får jag slaget i ansiktet att se dej med nån annan, tell me in that cause.. Ok?


Fredag imorron o de ska bli najs, ska till Smedstorp på kvällen me alla som varit med o hjälpt till på Skördefestivalen, jag har ju sålt äggakauga så jag bleb dit bjuden av Fam Olsson, 100 pers.. :-S Länge sen man var på en sån fest.. Men de blir iaf nykter o kanske kanske övernattning hos Carro o barnen.. Jocke har vi skickat iväg.. :-P Lördag har jag ingen inbokat, skönt! Ska bli en hemmakväll tror jag, söndag morgon kör jag till Eslöv för Katta ska tävla så ska dit o hjälpa henne.. :-)


Nä,nu börjar rullgardinerna gå ner så bäst att hoppa ner i säng.. Sov så gott alla mina vänner.. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards