Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Kommer förmodligen ångra detta senare ikväll..

Av Therese Nilsson - 16 april 2012 19:01


Egentligen så öppnar jag mig ente om allt men nu den sista tiden har jag gått o funderat på min uppväxt.. Missuppfatta mig inte för jag har haft en jätte bra uppväxt,absolut! O det jag ska berätta om rör absolut inget om mina föräldrar, utan om hur det har varit att växa upp som en tjockis.. Så länge jag kan minnas så har jag blivit mobbad i skolan, blivit mobbad av mina dåvarande klasskamrater, äldre människor som gick på samma skola o säkert några till men som jag lyckats förtränga.. Jag har alltid blivit mobbad för att jag e tjock o javisst e jag tjock,de håller jag med om. Har blivit kallad flodhäst, korven o många andra namn, tyvärr har dessa "namnen" satt sig i huvudet på en för visst är det så att man tar åt sig av allt man blir mobbad för,jag gör iaf! O gör de än! Ingen kommer nånsin kunna sudda bort mina tråkiga minnen från skolan,aldrig nånsin! De kommer alltid följa mig för resten av livet o de kommer kvitta hur mycket jag än bantar o tränar så kommer jag alltid att vara en tjockis i mitt huvud! Alla kan inte vara pinnsmala,blonda,blåögda med stora bröst, men det är så världen vill att vi ska se ut. Tyvärr säger jag! För alla människor har nåt unikt inom sig, alla utom JAG för jag e en tjockis o världens sämsta människa för de har jag blivit "lärd" i skolan att jag e.. Det kvittar hur många som säger att jag e fin som jag är, för jag tror ente på dom! Jag e helt övertygad om att dom står o skrattar bakom min rygg när jag vänder ryggen till o ska gå därifrån.. Jag sitter med gråten i halsen nu, jag minns morgnarna då mamma hade varit uppe o väckt en o man låg där i sängen o kände efter om man hade ont nånstans så man slapp gå till skolan. Mobbning idag är så sjukt vanligt både bland men även bland vuxna människor! Vuxna människor som mobbas på arbetsplatser, barn blir mobbade i skolan eller kanske rent av i hemmet.. Mobbning leder i nästan alla fall till dåligt självförtroende, vilket jag personligen "lider" av.. Jag e en totalt värdelös människa i mina egna ögon o kommer alltid vara det, alla andra e mycket bättre,mycket vackrare än mig o alla andra har ett mycket bättre liv än mig! De kvittar vem som säger till mig att så e de ente, för mig e det så.. Jag vill oxå vara den där söta tjejen, den där tjejen som är sådär jätte söt men de kommer jag aldrig bli för jag e tjock! O de hjälper ente när man säger nåt till en människa som inte ger en ett svar när man frågar om man ser tjock ut i det eller i det.. För tystnaden för mig e som ett Ja! De hjälper ente att säga till mig,ät si eller så, ät ente de, gör så eller si! Jag försöker gå min egen väg o testa olika saker, vissa funkar andra ente..  E där nån som känner igen sig i detta? För, för mig så känns de som jag e helt ensam i världen om att känna såhär.. Sålänge man ente älskar sig själv,så länge kommer man ente hitta nån att leva ihop med.. Stämmer detta? Tjaa,börjar kanske se ett litet mönster mot de.. Men! Jag e perfekt som jag e! Jag har aldrig varit sötare än jag e nu o jag har bara börjat min resa med att förändra mig o bli sötare! Men,vägen dit e lång o jag har det jobbigt på annat plan oxå så de får ta så lång tid det tar.. Alla egobilder jag lägger ut är mitt försök till att se vart jag e söt o hur jag ser, typ bli kär i mig själv så jag får ett självförtroende.. Nog om detta nu!


Dagen har varit super, bara omgett mig med människor som får mig på underbart humör! Precis så man ska göra, med positiva människor omkring sig mår man attans så mycket bättre! Ni vet vilka ni e! <3 Nu ska jag slänga mig på soffan o titta på tv o käka vindruvor..


På återseende alla mina läsare.. =)

 
 
Ingen bild

Olga

16 april 2012 19:42

Har inte läst din blogg innan Therese, jag är rätt dålig på såna saker fast man kanske inte tror det om mig. :-) Men idag, just nu gick jag in här och läste detta inlägget och måste säga att det är bra att du tar upp allt detta och pratar om det och inte håller det inom Dig. Jag kan känna igen många av dina tankar, i mitt fall kanske det inte rör vikten men annat och det finns inget värre än att känna sig som att man inte duger och inte är bra nog.
Men vet du vad? Jag har ju känt Dig i många år, kanske inte jättenära men ganska bra och jag har ALDRIG sett en tjej med dåligt självförtroende i Dig! Never! Kolla, du säger att du alltid varit tjock och mobbad, faktum är att även när folk kanske har sagt saker till Dig (har dock aldrig hört att någon skulle mobba Dig, vilket är ju bra för jag kan ärligt säga att jag inte hört dina vänner gå bakom din rygg...) så tror jag att många har kivats med Dig bara för att du är faktiskt rolig! Du kan skratta åt Dig själv och det är en kanonbra egenskap. Inte många som kan göra det! Så vem är egentligen bra? Vem är förloraren? Inte är det du! Tänkte precis på min födelsedag för några pr sedan, när vi var hemma his mig och sen stack vi till Tingvalla! Vi hade skitkul! Och gissa vem som gjorde det roliga bla? Ju, det var du! Du bjöd verkligen på Dig, fan, skit i vikten! Jag vet att man ibland skulle vilja ha ett perfekt utseende (vad det nu är?!) men jag tror att många hellre har en rolig flickvän/vän som har några kg för mycket än en tråkig, pinnasmal modell! Så stå på Dig! Ps. Du har dock gått ner en del va??? Kramis!!!

 
Ingen bild

Birgitta

16 april 2012 20:02

För mig har du alltid varit den gulliga ungen som var så lik din farmor.
Det säger ALLT för Anna var en underbar person.
Var inte så hård mot dig själv,bry dig inte om vad andra säger.Oftast ligger det en hel del avundsjuka bakom när folk säger och gör saker.Dom vågar helt enkelt inte själva och skulle säkert ibland vilja vara som du.
Många kramar

 
Ingen bild

Therese

16 april 2012 20:39

Tack fina Olga o Birgitta för era ord! Som sagt så säger jag inte att de e just så som jag skriver Olga utan de e mer att känslan inom mig finns där.. Att man nångång känner sig otillräcklig är nog nåt som alla känner sig ibland, oavsett kön o ålder.. Jag har blivit mycket starkare genom allt vi gått/går igenom o har lärt mig att sortera bort visa saker o ting i mitt liv, saker som tar energi o ork suddas numera bort o nu läggs energin på saker som ger mig just energi tillbaka.. =) Än en gång,tusen tack för era ord.. <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Nilsson - 19 maj 2013 20:01

Natten som jag ska börja jobba så har jag alltid svårt att komma till ro.. När jag lägger mig så kommer alla tankar kring Mamma, Pappa o såklart om mig själv.. Hur jag egentligen mår osse vidare, tänker inte gå djupare på hur jag egentligen mår men d...

Av Therese Nilsson - 24 april 2013 13:54

Hemma idag från jobb,har haft migrän sen igår o läste på sjukvårdsupplysningens hemsida att det kan hålla i sig upp till fyra dygn.. Men tänker ändå jobba imorgon,får ta med mig en kräkpåse i bilen.. I övrigt så är det skit i mitt liv.. Oroligt o rör...

Av Therese Nilsson - 21 april 2013 12:28

Sitter hemma i Herrestad o väntar på tvättenska bli kklar så jag kan köra hem.. Adeles låt Someone like you spelas på radion o av nån anledning så trillar tårarna ner för mina kinder.. Jag saknar Mamma nåt så in i helvete idag.. Har städat lite snabb...

Av Therese Nilsson - 18 februari 2013 20:13

Så härligt det är att trots det ligger snö så finns det vårtecken.. :)   Som ni redan vet så händer det mycket, för mycket saker i mitt liv just nu.. Jag saknar Mamma nåt så in i helvete rent ut sagt,har ännu inte förstått att hon aldrig mer komm...

Av Therese Nilsson - 20 oktober 2012 23:55

Sitter med Mamma på hennes rum på Pave avdelningen.. Tankarna snurrar i huvudet på mig, varför drabbar detta just oss? Varför min Mamma? Varför min Pappa? Kan vi inte skruva tillbaka tiden så alla e friska? Hur länge till ska vi gå igenom detta? Kan ...

Ovido - Quiz & Flashcards